«La victòria franquista tanca els catalans en el seu món a través de repressió sistemàtica. Encara avui el castellà és una clau de la submissió»

«La victòria franquista tanca els catalans en el seu món a través de repressió sistemàtica. Encara avui el castellà és una clau de la submissió»

Entrevista a Anna Miñarro

Anna Miñarro és psicòloga clínica i psicoanalista especialitzada en l’estudi del trauma psíquic col·lectiu i transgeneracional derivat de la guerra del 36 i la dictadura franquista. Les seves recerques exploren com el dol no elaborat, el silenci i la repressió han afectat diverses generacions i han transmès el sofriment a fills i nets de víctimes i botxins i com, encara avui, els catalans tenim les marques d’aquells esdeveniments sense haver-los viscut directament. Miñarro, que ha impulsat projectes pioners sobre memòria històrica i salut mental, defensa la necessitat de reconèixer i elaborar el trauma col·lectiu per restaurar la dignitat i la identitat individual i nacional. La seva obra combina psicoanàlisi, història i antropologia per comprendre les conseqüències del passat reprimit en el present.

Com és que, passat mig segle de la mort de Franco, el trauma històric és encara un àmbit d’estudi pràcticament inexplorat?

Subscriu-te per llegir l'article complet

Subscriu-te